від 18 000 ₴
Бітумний насос шестерневий Д-171
Робочими деталями бітумного шестеренного насоса Д-171 (рис. 1) є дві однакові шестерні, укріплені на валах. Вали обертаються у втулках торцевих стінок корпусу. Один з валів (ведучий) приводиться в обертання ремінною передачею від вала електродвигуна або якого-небудь іншого привідного вала.
Корпус відлитий з подвійними торцевими і боковими стінками, проміжок між якими є обігріває паровою сорочкою насоса. Пара подається через отвір. Обігрів потрібен для того, щоб запобігти застигання бітуму на початку і після закінчення роботи, а також для забезпечення роботи насоса в холодну пору при розташуванні його на відкритому повітрі.
Через верхнє отвір корпусу бітум надходить у насос. Нижня частина корпусу має чотири отвори, спрямованих у різні сторони. До одного з цих отворів приєднують нагнітальний битумопровод; невикористані отвори заглушають пробками.
Експлуатація бітумного шестеренного насоса
Рис. 1. Бітумний насос шестерневий Д-171:
1 — корпус; 2— парова сорочка; 3—шестерня; 4 —вал; 5 — отвір для приєднання паропроводу; 6 — вихідний отвір; 7 — пробка
Догляд за насосом Д-171 нескладний. Необхідно стежити за щільністю паропроводів, щоб уникнути витоків пари. При перекачуванні бітуму зі сховищ слід на кінці всмоктувального трубопроводу мати сітчастий фільтр для запобігання потрапляння в насос землі або інших мінеральних частинок, швидко изнашивающих корпус і шестерні. Усмоктувальна лінія повинна бути щільно зібрана для запобігання підсмоктування повітря; наявність повітря (повітряні пробки) у всмоктувальному трубопроводі викликає перебої в роботі насоса і зниження його продуктивності.
При відкачуванні бітуму з ємності, розташованої нижче насоса, треба залити всмоктуючий патрубок перекачуваною рідиною і потім включити насос.
Перед початком роботи необхідно прогріти корпус насоса пором. По закінченні роботи слід ретельно злити залишки бітуму з насоса, для чого треба пропрацювати насосом вхолосту 4-5 хв.
Забороняється зупиняти насос і відключати паровий обігрів до зливу залишків бітуму з корпусу.